Son Eklenen Makaleler

Yeni Atkins Diyetiyle Zayıflayın

31 Mar 2010 , Posted by Mehmet Ak at 06:22


70'li yıllarda ortaya çıkan Atkins diyetini milyonlarca insan denedi, kilo verdi ve sonrasında o kiloları geri aldı. 90'lı yıllarda Renee Zellweger ve Jennifer Aniston gibi Hollywood yıldızları sayesinde bu diyet zirveye ulaştı. Fakat bu diyetin yağ ve et odaklı olması sağlık uzmanları arasında tartışmalar yarattı.

Bazı Amerikalı doktorlar tarafından incelenen bu diyet üzerinde 150'ye yakın inceleme yapıldı ve bu diyet daha sağlıklı bir şekilde yenilendi.

Yeni versiyonda meyve ve sebzeye ağırlık verildi. Bu diyet o kadar başarılı ki bir kaç hafta içinde etkisini gösteriyor.



Eski diyet şeklinde istediğiniz kadar protein alabiliyordunuz fakat yenilenendiyette günlük protein alımı her yemekle 113-170 gram.

İlk günden itibaren sebze yemek serbest. Böylece vejeteryanlar da bu diyeti kolaylıkla uygulayabilirler.

Çilek, baklagiller ve alkol 2 hafta sonrasında alınabiliyor. Buna ek olarak yeni diyette seçenek şansınız var ve bu diyeti metabolizmanızın hızına göre ayarlamanız mümkün.

Yıllarınızı değişik diyetlerle harcamışsanız ve hala 50 kilo üzerinde iseniz birinci aşamada yeteri kadar kalmalısınız.

İdeal kilonuza ulaştıktan sonra kişisel bir plana geçebilir ve uzun dönemde yemek yeme alışkanlığınızı değiştirebilirsiniz.

Sonuç olarak yeni Atkins diyetinde daha fazla karbonhidrat tüketiyorsunuz, sağlıklı yemekleri daha fazla yiyorsunuz ve kilo veriyorsunuz.

En çok tüketmeniz gereken yiyeceklerle diyete başlanıyor ve üzerine yemekten hoşlandığınız ürünler ekleniyor. Karbonhidratlara olan kişisel hoşgörü ile bu diyet şekilleniyor.

1. Düşük karbonhidratlı sebzeler

2. Yağ oranı yüksek, karbonhidrat oranı düşük günlük yiyecekler.

3. Çilek, kiraz, vişne

4. Domates ve sebze suları

5. Meyve

6. Tahıl ürünleri

7. Baklagiller

Örnek günlük menüleri deneyin!

Atkins diyetinin ilk aşamasında her yemekle birlikte protein tüketiyorsunuz.


Kahvaltı: 2 tane kızarmış yumurta

Atıştırmalık: Bir fincan salatalık dilimleri ve 2 dilim çedar peyniri

Öğlen: Yeşil salata ile karıştırılmış 1 kutu ton balığı

Atıştırmalık: Fırında kızarmış hindi dilimleri

Akşam: Mantarlı hamburger köftesi, 2 dilim çedar peyniri ve 2 bardak yeşil salata


2 hafta sonra yavaş bir şekilde günlük karbonhidrat alımınızı yükseltebilirsiniz.

Kahvaltı: 2 yumurtalı omlet, rendelenmiş peynir ve 1 tane portakal

Atıştırmalık: 50gr ceviz 110 gr domates suyu


Öğlen: Soslu kızarmış tavuk, karışık salata, 2 tane havuç, bir kap tatlı mısır

Atıştırmalık: 1 tane kayısı ve peynir

Akşam: Kuzu kebap, 1 fincan düşük karbonhidratlı makarna, 1 fincan bürüksel lahanası, 1 tane salata soslu havuç

Yemeniz serbest olan bazı tatlı önerileri

Çikolatalı puding

1 yemek kaşığı krema, 1 yemek kaşığı şekersiz kakao tozu ve biraz vanilya esansı.

Ahududulu dondurulmuş kremaŞekersiz jöleyi buzdolabına koyun ve üzerine bir top dondurma koyun.

Vanilya Sütün içine düşük karbonhidratlı vanilya tozu katın. Bir top dondurma ekledikten sonra karıştırın. Gerekirse tatlandırıcı koyun.

saglikkocu. blogspot.com

Currently have 0 yorum:

Leave a Reply

Yorum Gönder