Son Eklenen Makaleler

Saglikli Saclar Icin 5 Yiyecek!

18 Şub 2010 , Posted by Mehmet Ak at 07:02


Sağlıklı Saçlar İçin Yemek No. 1: Somon Balığı

İş güzellik sağlayan yiyeceklere geldiğinde, somon balığının tahtını sallamak güç. Omega-3 yağları asitleriyle dolu olmasının yanı sıra, bu yüksek kaliteli protein kaynağı ayrıca B-12 vitamini ve demir yönünden de son derece zengin.

‘‘Temel Omega-3 yağ asitleri kafa derisinin sağlığı için gereklidir.’’ diyor Los Angeles’lı diyetisyen ve Amerikan Diyetetik Birliği sözcüsü Andrea Giancoli. ‘‘Bunun eksikliği kuru bir kafa derisine ve saça neden olur, cansız bir görünüm verir.’’

Vejetaryen misiniz? 

Bitkisel bazlı Omega-3 yağları için günlük diyetinize bir veya iki çorba kaşığı ketentohumu katın.

Sağlıklı Saçlar İçin Yemek No. 2: Koyu Yeşil Sebzeler

Temel Reis olun!
Ispanak, tıpkı pazı ve brokoli gibi, vücudunuzun sebum üretmek için ihtiyaç duyduğu A ve C vitamini açısından zengin bir kaynaktır. Saç folikülleriniz tarafından saklanan yağlı içeriği, vücudunuzun doğal saç kremidir. 

Koyu yeşil sebzeler aynı zamanda demir ve kalsiyum da sağlarlar.

Sağlıklı Saçlar İçin Yemek No. 3: Fasulye

Fasulye taneleri saçınız için hakikaten yararlı olabilirler mi?

Evet doğru. Barbunya ve mercimek gibi baklagillerin, sizin saç sağlığı diyetinizin önemli bir parçası olmaları gerekiyor. Bu gibi yiyecekler sadece saçın gelişmesine yardım eden bitkisel proteinler içermiyorlar, aynı zamanda geniş bir demir, çinko ve biyotin kaynağıdırlar. Biyotin eksikliği nadiren de olsa saçın kırılgan olmasına neden olabiliyor. 

Kendisi de Amerikan Diyetetik Birliği sözcüsü olan Blatner, haftada üç veya daha fazla tabak fasulye veya mercimek yemeyi öneriyor.

Sağlıklı Saçlar İçin Yemek No. 4: Fındık

Sağlıklı parlak saçlar için çıldırır mısınız? Çıldırmanız gerekir. 

Brezilya fındıkları doğadaki en büyük selenyum kaynaklarından biridir. Selenyum kafa derinizin sağlığı açısından önemli bir mineraldir. 

Cevizler ise Omega-3 yağ asidi içerirler bu da saçınıza yarar sağlar. Aynı zamanda tıpkı bademler ve yer fıstıkları gibi müthiş bir çinko kaynağıdırlar. Çinko eksikliği saç dökülmesine yol açabilir. Sözün özü fıstığın saçınızın sağlığı için hazırladığınız menüde olmasına dikkat edin.

Sağlıklı Saçlar İçin Yemek no. 5: Tavuk

Tavuk ve hindilerin tüyleri olabilir ancak yüksek kalitedeki protein içerikleri sizi arzu ettiğiniz sağlıklı saçlara kavuşturacaktır.

Dr. Giancoli’ye göre yetersiz ya da kalitesiz proteinle, kişi zayıf ve kırılmış saç sorunlarıyla boğuşabilir. Ayrıca genel protein eksikliği de saç renginin kaybına yol açabilir. 

Kümes hayvanları ayrıca yüksek bio-ayarlanılırlıklı demir içerir bu da vücudunuzun bu demirden hemen ve kolayca faydalanabilmesi anlamına gelir.

realage. com

Currently have 0 yorum:

Leave a Reply

Yorum Gönder